the ugly truth

Alltså jag blir tokig på mina tankar ibland! Har inte hunnit med och träna idag utan prioriterat helt andra saker men tror ni inte jag sitter här nu med lite ångest? Jo!! Har jätte dåligt samvete för att jag inte har tränat och är orolig att jag ätit för mycket mat samtidigt som jag vet att jag egentligen har ätit för lite... Kollar på min kropp i spegeln och tycker jag ser hemsk ut, har alldeles för stora ben och inte nöjd med mina armar.. Alltså ja blir tokig på att jag har dessa tankar men ja vet inte hur jag skall få bort dem!? Vissa dagar älskar jag min kropp and thinks that i´m the hottest girl in the world but sometimes i just hate it!

Jag har även dragit ned på kolkydraterna sjukt mycket, i princip avstått från det helt och hållet i nån vecka nu samtidigt som jag tränar som en tok men samtidigt har jag haft en konstant huvudvärk under denna tiden, så frågan är ju varför jag gör det? Jo för att jag har dåligt självförtroende när det kommer till min kropp och mitt utseende tack var ett förhållande som jag hade för 4-5 år sen : (
Jag avskyr dessa tankar och för det mesta brukar jag kunna slå bort dem men ibland går det inte och då blir jag så arg på mig själv! Jag vet exakt när detta började och jag blir så arg att jag låter en annan persons åsikter spela så stor roll när det kommer till hur jag ser på mig själv.. Tror inte att jag har skrivit om detta någon gång innan överhuvudtaget men jag tror att det är bra att göra det, det känns mycket bättre att berätta hur det är, oavsett om man egentligen bara vill hålla det hemligt, men genom att prata öppet om det kan det bara bli bättre!

Samtidigt som jag tränar en hel del gör jag inte det för att gå ner i vikt! Skall jag vara ärlig ligger jag på en bra vikt för min kropp, utan jag tränar mer för att jag inte vill genomgå en operation för mitt knä och eftersom jag sen är sjukt rädd för sprutor anser jag att det är bra att träna för att hålla kroppen frisk och slippa en massa onödiga prover och liknande hos läkaren. Men jag önskar samtidigt att jag kunde njuta av all mat jag älskar utan att känna att jag behöver träna dagen efter.. Är det inte sjukt att jag kan tycka om min kropp men samtidigt tror jag inte att någon annan gör det på grund av hur ett X har behandlat mig och allt som han har sagt och gjort.. Usch, fy, bläää! Avskyr detta!

Behövde skriva av mig lite om detta och förhoppningsvis blir det bara bättre nu : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0