A lot in the same frame

Ni är dåliga på att ge mig tips!! Haha, men jag klarade det, wooho! Blev dock lite fläckar på brädan men jag tror inte det kommer färga av sig, i så fall får jag helt enkelt låtsas som om det inte var mitt fel ; )
Kan ni gissa vad jag och Linns kall vara i morgon?
                                   
 
Sitter just nu i soffan och väntar på att min tacogratäng skall bli klar, är så sjukt hungrig.. Förhoppningsvis är den klar om 10 min. Måste även hinna med att skriva lite på mitt arbete i skolan. Alltså jag måste bara klaga lite på kursen som vi läser nu!
Kursen vi läser är Retorik och berättarteknik, då kanske ni tänker på att lära sig stå och prata inför folk, vilket jag också först trodde, men icke! Huvuduppgiften i kursen är att spelifiera ett designproblem, say what? Hade ingen som helst aning om vad ordet spelifiering betydde innan de i min grupp förklarade det och vårt resultat av denna kurs är att vi har gjort ett matematik spel. Vi sitter alltså och knepar på hur vi skall utforma spelet och hur det skall se ut, tycker ni det låter som retorik och berättarteknik? Det gör inte jag i alla fall, eller okej, visst berättarteknik hör väl till det, men det gjorde även filmanalysen som vi tidigare har gjort, sitter bara och undrar när retoriken kommer in i uppgifterna?! Att vår lärare sen är okontaktbar och oförmögen till att ge svar på ens frågor och funderingar gör inte direkt kursen så mycket roligare. Men det bästa av allt är att det bara är en och en halv vecka kvar till detta är över! Det sista jag har att göra är att skriva en individuell rapport (om något!) och sedan fixa den muntliga redovisningen! Håller alla tummar om att jag skall få G på denna kursen, det är det enda jag vill, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0