SURPRISE

Ooh, well hello!
 
Jag har inte velat skriva här denna veckan eftersom jag har haft en hemlighet som jag har vart tvungen att bevara. Men nu kan jag återigen skriva av mig här : ) Just nu sitter jag faktiskt hemma hos mamma och pappa i Herrljunga. Känns lite konstigt eftersom jag var här för en vecka sen och skall tillbaka hit nästa vecka också, men denna resan kom lite spontant eftersom jag igår var med på en överraskningsfest åt Anna inför hennes flytt till Australien ♥ Annas mamma ringde mig förra veckan och berättade om planerna att slå ihop en "hejdå fest" och en födelsedagsfest åt Anna som hon inte skulle veta om och självklart var jag tvungen att åka hem och vara med på detta, ville säga hejdå en gång till, ordentligt denna gången. Så i torsdags satte jag mig på tåget hem till Herrljunga och jag skall vara här tills tisdag innan det är dags att åka tillbaka. Jag har varit så sjukt rädd för att försäga mig så jag har försökt undvika facebook, instagram och bloggen, alla ställen där jag vet att jag skulle kunna försäga mig och där jag vet att Anna skulle kunna se det, men jag lyckades och alla andra också! Hon blev jätte förvånad och anade absolut ingenting. Var så kul att se hennes min när hela hennes släkt var där + en massa vänner, tror hon blev väldigt rörd av all kärlek som fanns där igår. Tror vi var upp till 30-40 personer igår allt som allt, folk kom och gick lite men det var minst 25 personer där hela tiden : ) Som tur är älskar jag Annas släkt och ser dem som min egna så jag trivdes som fisken i vattnet. Medan Anna sprang runt och försökte hinna med att prata med alla som var där satt jag och pratade en hel del med Annas vänner Bella och Karin, riktigt snälla tjejer och jag hoppas att vi kommer hålla kontakten fastän inte Anna är i Sverige ett tag fram över. Har träffat dem en hel del innan men det är alltid när Anna är med men nu skall jag försöka hinna träffa dem även utan henne : ) Pratade även med Bella om att försöka fixa med att åka ner och hälsa på Anna tillsammans om ett år. Bella kommer ju själv flytta tillbaka till Australien någon gång så tror det är ganska lätt att få med henne på en tripp dit ner ; ) I alla fall, gårdagen var helt underbar! Gav henne ett fotoalbum med lite bilder på oss som hon förhoppningsvis får med sig i sin packning dit ner, ett lite minne från mig.
 
Annars så spenderar jag all min tid här hemma till att plugga för på fredag är det dags för vår första, och förhoppningsvis enda, tenta under dessa tre åren. Tentan kommer handla om konstruktion/material och svensk designhistoria. Känner mig ganska säker på material och konstruktions delen men allt mindre säker på designhistorian, inte riktigt min grej ; ) Har dock ganska bra koll på 40-50 talet eftersom jag skrivit ett kortare arbete på det, men alla andra årtal är som en dimma för mig. Men jag har ju några dagar kvar tills tentan så förhoppningsvis kommer lite mer info fastna i mitt huvud.
 
Nä nu måste jag fixa lite kvällsmat, är sjukt hungrig efter en kvällspromenad med Molly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0