Mina dagar nu för tiden

Ibland önskar jag att jag hade valt att jobba istället för att plugga. Att jobba är så otroligt mycket lättare enligt mig. Man går till jobbet, jobbar några timmar och sen går man hem och är ledig. Riktigt så är det inte när man studerar. Visst, vi kanske bara har föreläsningar två-tre dagar i veckan och endast 3 timmar/dag, men efter det återstår enormt mycket plugg på egen hand. Som vilket heltidsjobb som helst innebär mina studier att jag skall plugga 40 (?) timmar i veckan så varje vecka ska jag i princip få till 30 timmar med plugg på egen hand, vilket kräver disciplin som jag ibland inte alls har. Just nu har vi en riktigt krävande kurs, 3D-miljöer. Vi arbetar i både Sketchup och Artlantis, Sketchup har vi arbetet i tidigare så det programmet har man ganska bra koll på, men Artlantis har vi aldrig vart inne i förut så det är ganska krävande att lära sig ett nytt program på 5 veckor (tre veckor om man räknar bort jullovet).. Hade i princip fixat klart min ö och mitt museum i Sketchup och var beredd att få in det i Artlantis när programet kraschar! Allt fanns kvar men så fort jag gick in i filen kraschade programmet. Så igår kväll satt jag här hemma och byggde om precis allting! Fick skala ner museet till att endast vara en våning och valde bort en del inredning som jag tror kanske tog lite för mycket plats, men nu har jag i alla fall fått över allt till Artlantis och nu börjar alla problem. Jag har ingen aning om hur man gör i det programmet, det enda jag har hunnit med idag är att fixa lite med ön och få in 13 lampor i museet. En liten, liten, liten bit på vägen i alla fall! Imorgon börjar allt om igen, föreläsning mellan 9-12 och efter det blir det att stanna kvar i skolan tills "Så blev vi svenska hollywoodfruar" börjar klockan 21.
 
Ungefär så här ser mina dagar ut nu för tiden! Skall bli så skönt på fredag eftermiddag när kursen är över och man är LEDIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0